Jakie środki sanitarne przedsięwzięły ośrodki wypoczynkowe w czasach pandemii? Na przykładzie ośrodku wypoczynkowego DIUNA.

Jakie środki sanitarne przedsięwzięły ośrodki wypoczynkowe w czasach pandemii? Na przykładzie ośrodku wypoczynkowego DIUNA.

Na przykładzie wakacji, które właśnie dobiegają końca, jesteśmy w stanie stwierdzić, że przy odpowiednim nakładzie pracy, możliwe są wyjazdy grup zorganizowanych z noclegiem poza miejscem zamieszkania. Przygotowaliśmy zbiór procedur obowiązujących na terenie naszych ośrodków, które z powodzeniem zapewniają bezpieczeństwo naszych Gościom.

Środki sanitarne, które zostały wdrożone w odpowiedzi na panującą sytuację epidemiologiczną

Wszystkich naszych Gości i Pracowników obowiązują zalecenia GIS i WHO wraz z kolejnymi aktualizacjami. Sytuacja oraz bieżące obowiązujące przepisy są przez nas monitorowane na bieżąco. Dbamy o sprawne przekazywanie informacji do naszych Gości jak i Pracowników. Nasi Pracownicy przechodzą regularne szkolenia w celu zachowania najwyższych z możliwych norm bezpieczeństwa. Szkolenia prowadzone są przez odpowiednio przygotowaną do tego procesu osobę w ramach naszej organizacji. Nasi Pracownicy stoją na straży bezpieczeństwa Gości. Realizując przedstawione tutaj zalecenia i zasady dbamy o swoje i Wasze zdrowie.

  • W naszym Hotelu mogą przebywać tylko osoby będące zameldowanymi Gośćmi
  • W strefie wejścia do Hotelu zlokalizowana jest informacja o maksymalnej ilości osób mogących przebywać na jego terenie
  • W tej samej części Hotelu znajdują się płyny do dezynfekcji rąk, zgodnie z zaleceniami oraz z instrukcją wykonania skutecznej dezynfekcji dłoni
  • Dezynfekcja holi i korytarzy odbywa się przy użyciu atestowanych środków i narzędzi
  • Prowadzona jest dokładna i regularna dezynfekcja toalet ogólnych na terenie Hotelu
  • W każdej toalecie ogólnej na terenie Hotelu w widocznym miejscu udostępniona jest instrukcja jak poprawnie i skutecznie myć ręce
  • W strefie wejścia do toalet znajdują się płyny do dezynfekcji rąk, zgodnie z zaleceniami wraz z instrukcją wykonania skutecznej dezynfekcji dłoni
  • Prowadzona jest regularna dezynfekcja miejsc szczególnie narażonych na dotyk, takich jak: klamki, blaty na recepcji, stoliki w strefach ogólnych, poręcze
  • Wietrzymy regularnie pomieszczenia przestrzeni wspólnych w celu zapewnienia jeszcze lepszego obiegu świeżego powietrza
  • Systematycznie sprawdzamy jakość wykonywanej pracy w zakresie dezynfekcji stref ogólnych, poprzez wykonywanie regularnych kontroli jakości pracy naszego Personelu przez Kadrę Kierowniczą
  • W Recepcji w Hotelu zamontowano specjalne osłony w celu zapewnienia bezpiecznej przestrzeni dla Gości i Pracowników
  • W widocznym i łatwo dostępnym miejscu w każdej recepcji hotelowej zapewniono dostępność płynów do dezynfekcji rąk dla Gości
  • Wprowadziliśmy strefy bezpieczeństwa przed Recepcją, aby zachować bezpieczny odstęp pomiędzy Gośćmi (minimum 2 metry)
  • Minimalizujemy czas jaki jest konieczny do realizacji procedury meldunku w Recepcji, do jak najkrótszej obecności naszych Gości w tej strefie
  • W trosce o nasze wspólne bezpieczeństwo i zdrowie, tak jak postępujemy w przypadku każdego Pracownika Hotelu rozpoczynającego pracę, tak i w przypadku Gości przed rozpoczęciem procesu meldowania dokonujemy pomiaru jego temperatury. W przypadku wystąpienia podwyższonej temperatury, minimum 38℃ (przy pomiarze bezdotykowym termometrem) lub innych widocznych objawów takich jak kaszel, katar, duszności, problemy z oddychaniem, Pracownik ma prawo nie zameldować Gościa, należy jednak dokonać powtórnego pomiaru w celu potwierdzenia sytuacji z podwyższoną temperaturą. W każdym takim przypadku Pracownik musi sporządzić dokumentację i w tym celu wypełnić oświadczenie w imieniu Gościa podając przyczyny niezameldowania Gościa.
    • Wprowadziliśmy zasadę świadomego rozmieszczania Gości w strukturze Hotelu co oznacza, że minimalizujemy ilość Gości przebywających w pokojach na danym piętrze i korytarzu zgodnie z zaleceniami
    • Proces starannego odkażania pokoi jest realizowany przy użyciu tylko certyfikowanych środków czystości i atestowanych narzędzi
  • W jadalniach w naszych hotelach mogą przebywać i korzystać z nich tylko Goście zameldowani w hotelu
  • Wprowadziliśmy strefy bezpieczeństwa przed wejściem do jadalni, po to aby zachować bezpieczny odstęp pomiędzy Gośćmi (minimum 2 metry)
  • W trosce o bezpieczeństwo i dbałość w zakresie przestrzegania obowiązujących zasad, umieściliśmy przy każdym wejściu do jadalni stanowisko hosta. Nasz Pracownik jest odpowiedzialny za: kontrolowanie kolejki, doprowadzenie Gości do stolika, a także zweryfikowanie, czy jest realizowana zasada, która ma brzmienie: przy jednym stoliku przebywa rodzina lub osoby pozostające we wspólnym gospodarstwie domowym
  • Przy wejściu do jadalni w widocznym miejscu zapewniono dostępność płynów do dezynfekcji rąk dla Gości. Wszystkich Gości wchodzących do jadalni obowiązuje konieczność zdezynfekowania dłoni
  • W celu realizacji usług gastronomicznych w komfortowy dla Gości sposób, w naszych jadalniach w prowadziliśmy ruchome godziny serwowania posiłków. Ma to na celu ograniczenie ilości Gości przebywających jednocześnie w jadalni oraz zapewnienie każdemu bezpiecznej przestrzeni 4 metrów kwadratowych dla każdego Gościa oraz odległości pomiędzy stolikami wynoszącej 2 metry
  • Po zakończonym przez Gościa posiłku, obsługa każdorazowo dokładnie dezynfekuje stół i krzesła w celu zapewnienia odpowiedniego bezpieczeństwa. Wszystkie stoły w jadalniach, które są przygotowane na przybycie kolejnych Gości posiadają odpowiednie oznakowanie. Stoły są przygotowane i wyposażone zgodnie z wytycznymi i nie znajdują się na nich takie elementy jak: przyprawy, cukiernice, serwetki, ozdoby. Sztućce są każdorazowo przynoszone przez kelnera.
  • Prowadzona jest zgodnie z wytycznymi regularna dezynfekcja powierzchni wspólnych takich jak, poręcze, uchwyty, klamki
  • Dbamy o to aby w naszych jadalniach panowała dobra atmosfera, dlatego w trosce o nasze zdrowie dokonujemy regularnego wietrzenia pomieszczeń w celu zapewnienia zwiększonej i niezbędnej wymiany świeżego powietrza.

Kilka słów od ośrodka wypoczynkowego DIUNA

Zasądzone obostrzenia i przede wszystkim przestrzeganie ich oraz trwałość, konsekwencja, sumienna i uczciwa realizacja wytycznych sprawiły, iż nasze założenia dotyczące bezpiecznego wypoczynku sprawdzają się i przynoszą oczekiwane skutki w postaci zdrowego pobytu.
Krótka rada – zmienia się nam definicja wypoczynku. Minęło już trochę czasu od wybuchu pandemii, więc warto się zastanowić, na co mamy wpływ, a na co jednak nie. I przemyśleć, jakie są nasze wartości. Wypoczynek z zachowaniem zdrowego rozsądku jest wskazany dla zdrowia ducha i ciała. Wycieczki szkolne bardzo polecamy!